Preskočiť na hlavný obsah
Aktualita

Komunikačné kampane

Ministerstvo vnútra

  • #OverujAPreveruj: V rámci kampane #OverujAPreveruj bolo vytvorených 5 krátkych videí, ktoré sa venovali rôznym pojmom spojeným s hybridnými hrozbami ako napríklad deep fake, propaganda alebo trolovia verzus elfovia. Okrem vysvetlenia pojmov, kampaň apelovala na dôležitosť overovania informácií a poskytla odkazy na objektívne a dôveryhodné zdroje.

  • Začnite s vysťahovaním: Séria príspevkov o troch generáloch Slovenského národného povstania – Jánovi Golianovi, Rudolfovi Viestovi a Viliamovi Žingorovi. V jednotlivých príspevkoch boli priblížené ich životné príbehy a roly, ktoré zohrali počas SNP.

Úrad vlády

  • Naši hrdinovia – Operácia Anthropoid: Príbehom Jozefa Gabčíka, ktorý spolu s Jánom Kubišom zabil architekta holokaustu Heydricha, sme prebrali k životu sociálne siete Úradu vlády SR a dostali sme tému do médií aj do škôl. Gabčíkov príbeh zdôraznil, že za slobodu treba aktívne bojovať a Slováci to už v minulosti dokázali. Aktuálnosť kampaň získala zdôraznením paralel medzi bojom výsadkárov s nacistami a dnešným bojom Ukrajiny za právo na existenciu. Kampaň získala v súťaži PROKOP 2022, ktorú organizuje Asociácia public relations Slovenskej republiky, druhé miesto v kategórii politická komunikácia/public affairs/verejné politiky.

  • Jedlo ako zbraň: Séria príspevkov na sociálnych sieťach, v rámci ktorej Úrad vlády SR odsudzuje agresiu Ruskej federácie na Ukrajine a prostredníctvom priblíženia situácie rozvíja diskusiu o dôležitej téme, akou celosvetová potravinová stabilita bezpochyby je. Ukrajina ako jeden z najdôležitejších vývozcov poľnohospodárskych plodín sa ocitla v situácii, ktorú je potrebné priblížiť verejnosti, a tým pádom pochopiť konanie Slovenska ako jej zodpovedného suseda. Jedlo by za žiadnych okolností nemalo byť použité ako zbraň.

  • Pod jednou strechou: V rámci príspevkov zo série #podjednoustrechou sme najmä v zimnom období reagovali na najdôležitejšie témy, novinky, ale aj výzvy, ktoré práve rezonovali v informačnom priestore, ale dotýkali sa aj životov ľudí, a súviseli s výzvami v oblasti energetiky. Vysvetľovali sme dopady prijímaných rozhodnutí a legislatívy na domácnosti či podniky, ako aj dôležitosť sankcií proti Ruskej federácii. Energetická bezpečnosť sa priamo týka každého z nás, a preto je nevyhnutné rozumieť opatreniam, ktoré prichádzajú, aby uľahčili naše životy, aby sme šetrili životné prostredie i financie.

Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí

  • Jeden rok od invázie: Kampaň, ktorá bola zameraná na komunikovanie výročia začiatku ruskej invázie na Ukrajinu pozostávala z viacerých online aj offline aktivít, vrátane odpočtu, koľko dní ostávalo do invázie aj posty vyjadrujúce, že Slovensko podporuje Ukrajinu, či aké boli prvé hodiny po začiatku invázie. Debunk najčastejších mýtov o Ukrajine bol zverejnený na oficiálnej stránke rezortu v slovenčine, ako aj v angličtine spolu s informatívnymi materiálmi o pomoci, ktorú poskytuje Slovensko Ukrajine. Súčasťou kampani bola ajvýstava fotografií J. Mravec a diskusná relácia HlbokáOnline.

  • Deň otvorenej diplomacie: Outreach aktivita zameraná pre širokú verejnosť, v ktorej bol prezentovaný rezort diplomacie, ako aj tematické stánky zamerané na EÚ, NATO, Ukrajinu, či iné, v ktorých sa návštevníci mohli dozvedieť viac o zahraničnej politike Slovenskej republiky. MZVEZ SR navštívilo fyzicky cez 1 500 ľudí. Súčasťou bol program na pódiu, ktorý sa počas dňa streamoval, či nahrávanie podcastu Daj NATO s Michalom Handzušom. Okrem tematických stánkov boli na Dni otvorenej diplomacie prítomné stánky zahraničných zastupiteľských úradov v Bratislave. 

  • Kampaň k augustu 1968: V spolupráci s Českou republikou bola vytvorená kampaň s cieľom priblížiť udalosti augusta 1968, nástup normalizácie a porovnať vtedajší režim s tým súčasným mladšej generácii, ktorá toto obdobie nezažila a častokrát si nevie predstaviť dopady bývalého režimu na bežný život. S pamätníkmi udalostí augusta 1968 boli natočené reels videá, v Rómerovom dome v Bratislave bola zorganizovaná diskusia a výstava fotografií August 1968.

Ministerstvo obrany

  • Odkaz roku 1968: Séria príspevkov reflektujúcich okupáciu ČSR vojskami Varšavskej zmluvy v kontexte súčasnej ruskej agresie na Ukrajine. Cieľom je upriamenie pozornosti na nemeniace sa praktiky a imperialistické ambície Kremľa, ktoré sme v minulosti zažili aj my.

  • „Vojenské“ ciele ruskej agresie: Príspevky poukazujúce na klamlivé tvrdenie Ruskej federácie, že útočí iba na vojenské ciele a infraštruktúru. Rusko v skutočnosti zabíja civilistov v ich bytových domoch, školách, nemocniciach, hromadnej doprave či kultúrnych stánkoch.

  • Čo by „vlastencom“ odmietajúcim obranu vlasti povedal Štefánik?: Séria príspevkov o odkaze jednej z najvýraznejších osobností našej histórie – gen. M. R. Štefánika, ktorý hlasno vystupoval proti boľševizmu, s dôrazom na to, že konanie dnešných podporovateľov kremeľského režimu je v príkrom rozpore s tým, čo hlásal a ako konal generál Štefánik.

Policajný zbor

  • Všade samý Soroš: Séria vtipných príspevkov poukazujúca na taktiku dezinformátorov z rôznych krajín sveta, kde vinu za akékoľvek krízy zhadzujú na konkrétnu osobu Georga Sorosa, čím vždy dôjde k “odhaleniu” jeho “tajných” plánov ako ovládnuť svet. Časť kampane bola interaktívna, keď občania mali dosadzovať priezvisko Soroš do názvov filmov, čím došlo k naplneniu motta kampane, že sa jeho osoba vyskytuje v spojení s čímkoľvek.

  • Hoaxy sa na mňa nelepia: Preventívno-vzdelávacia kampaň vytvorená v spolupráci s Ministerstvom vnútra SR sa zameriava na špecifické hoaxy z rôznych oblastí, ktoré v krátkych videách reprezentujú osobnosti z daných sfér. Videá bude mať verejnosť možnosť vidieť na sociálnych sieťach polície a ministerstva vnútra, ale aj vo vysielaní RTVS (televízia, rozhlas) a televíziách JOJ a Markíza. Verejnosť sa do kampane mohla zapojiť získaním nálepiek a odznakov s logom a mottom kampane.